“nak m4ki2 org, mcm org tu takde maru4h…” – netizen ‘p4nas’ dengan Mas Idayu.

PENYANYI Sissy Iman gagal menahan air mata selepas disergah dengan komen ped4s daripada Mas Idayu selaku juri program realiti Famili Duo pada malam Ahad.

Sissy atau Sissy Imann Mohammad Kamil, 28, bersama penyanyi Naim Daniel mendapat kritikan menerusi minggu keenam pertandingan selepas lagu nyanyian mereka iaitu Jampi g4gal menambat hati juri.

Kemarahan Mas atau Mas Idayu Mesnun, 51, tercetus apabila menganggap lagu itu tidak sesuai dengan mereka berdua.

Kata Mas, sejak awal hingga akhir persembahan, Sissy dan Naim nyanyian mereka disifatkan sebagai kasar dan tidak sedap untuk didengar.

Sementara itu, ketika hos Janna Nick meminta penyanyi berkenaan memberikan komen mengenai persembahannya sepanjang enam minggu ini, Sissy tidak dapat meneruskan kata-kata dan terus men4ngis.

“Pertama sekali, saya minta maaf…” katanya.

Dalam pada itu, rakan duonya Naim tetap mengucapkan terima kasih atas sokongan yang diberikan peminat dan menerima komen tersebut dengan hati terbuka.

Lihat video Mas Idayu m4rah Naim Daniel dan Sissy Iman dibawah sekali………

 

View this post on Instagram

 

A post shared by tv3malaysia (@tv3malaysia)

“Alhamdulillah, terima kasih untuk segala komen. Kami tahu rancangan ini adalah hiburan untuk famili. Saya harap semua terhibur.

“Terima kasih untuk semua yang beri sokongan terutamanya Sissy kerana dia telah meletakkan usaha dalam pertandingan ini,” ujarnya.

Sementara itu, peminat meluahkan rasa tidak puas hati dengan komen Mas dan menganggap penyanyi dangdut itu bersikap tidak profesional.

“Saya suka persembahan Sissy dan Naim. Klasik dan keroncong boleh diterima. Mas Idayu tolong hormat orang lain. Angin semacam malam ni. Saya suka komen Ajai.

“Kesian tengok Sissy men4ngis. Sesuka hati je marah dia. Tak payah lah ambil juri macam tu,” tulis netizen.

Over sangat! Tak profesional langsung

Rata-rata warganet meluahkan rasa berang dan kec3wa dengan sikap Mas Idayu sebagai seorang juri profesional yang dikatakan sudah keterlaluan dalam memberi komen dan teguran kepada peserta tanpa memikirkan aib seseorang di khalayak ramai.

“nak maki2 orang camtu macam orang takde m4ruah..”

“Nak menegur jangan sampai jatuhkan m4ruah seseorang”

Apa kelayakan Mas Idayu?

Ada juga netizen mempersoalkan kelayakan Mas Idayu memberi teguran sedemikian tanpa memikirkan perasaan seseorang. Malah, turut meminta pihak televisyen berhenti daripada mengambil juri yang ‘perasan bagus’ tanpa memiliki latar belakang nyanyian yang berkaliber.

Video Mas Idayu marah Naim Daniel dan Sissy Iman.

Sumber: Inst4gram @tv3malaysia, OMM, Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending pada pautan di bawah.

Leave a Comment