“Nad Zainal Tunjuk Perkembangan P0sitif, Tahap Oksigen Mula Meningkat..”- Elvina Mohamad

Sehingga kini, pelakon Nad Zainal masih dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) akibat komplikasi p4ru-p4ru berd4rah. Berjurai air mata, Rakan artis iaitu Datin Elvina Mohamad antara yang melawat Nad di ICU Pusat Perubatan Ampang Puteri, semalam (Rabu). Menurut Elvina, air matanya mengalir di saat melihat anak lelaki Nad, Fahad Ibrahim, 6, yang belum mengerti keadaaan ibu tercinta yang sedang bertarung ny4wa.

Masa Yem datang dekat atok dia tanya ‘mummy kenapa, mummy kenapa’, kami semua yang ada kat situ auto berjurai. Ya Allah anak kecil yang tak faham apa-apa lagi, yang tidak tahu (clueless) apa sebenarnya terjadi dekat mummy dia.Tambah pemilik nama Norzalina Mohamad, dia masih terkejvt melihat aktres berumur 32 tahun terlantar s4kit sedangkan selama berkawan tidak pernah mengadu s4kit.

Tengok keadaan Nad yang terlantar dengan penuh pelbagai tiub, jadi macam tak percaya. Sangat mengejutkan sebab macam tiba-tiba. Dia tak pernah pun cakap dia sakit apa sebelum ini, tiba-tiba dapat tau dah kat ICU.

Kena kuat, Pelakon drama Takdir Cinta Dhia berharap agar Nad terus kuat demi dua anak kecil yang sedang menunggu. Aku tau mu kuat nyah (panggilan Nad), mu kena kuat demi anak-anak. Ramai yang datang tadi bagi sokongan, sayang mu. Kami semua tunggu kau bangun tau! Kau kena lawan.

Dalam pada itu, Elvina turut berkongsi perkembangan terkini pemilik nama Farah Nadia Zainal Abidin yang menunjukkan perubahan p0sitif apabila tahap oks1gen meningkat. Terdahulu, Nad dimasukkan ke ICU sejak tiga hari lalu selepas mengadu tidak sihat ketika menjalani penggambaran drama terbarunya.

Nad kemudian disahkan mengalami jangk1tan p4ru-p4ru dan berada dalam keadaan kritikal sehinggakan terp4ksa melakukan prosedur intubasi disebaban berdepan masalah pern4fasan.Sekadar info, Nad dan Muhammad Faliq Amirudin mendirikan rumah tangga pada 18 Disember 2015. Hasil perk4hwinan tujuh tahun, mereka dikurniakan dua cahaya mata, Fahad Ibrahim dan Budi Kalsom yang berusia setahun.

Nad Zainal kini dirawat di ICU akibat j4ngkitan kvman di p4ru- p4ru

Pelakon Nad Zainal dilaporkan tidak sedarkan diri dan kini dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) di sebuah pusat perubatan swasta di Selangor akibat j4ngkitan kvman di p4ru-p4ru.Menurut pengarah dan penerbit, Shahrulezad Mohameddin, setakat petang tadi Nad dilaporkan stabil, namun, masih berada dalam pemantauan doktor.

“Saya sangat terperanjat apabila Nad dikejarkan ke h0spital menaiki ambulans malam semalam dan setakat petang tadi, dia masih ditempatkan di ICU serta tidak sedarkan diri.”Kemungkinan dia terp4ksa ditidurkan kerana nak pastikan p4ru-p4runya berada dalam keadaan baik.  Alhamdulillah, keadaannya juga dikatakan stabil.

“Saya pun tak dapat nak kongsikan lebih lanjut mengenai keadaannya, sebab dia berada di ICU. Nak melawat dia pun tak boleh sekarang ini. “Selain ris4ukan dia , saya juga bimbangkan anak-anaknya yang kini dijaga oleh pembantu peribadinya,” katanya ketika dihubungi Harian Metro.

Menurut Shahrulezad,  dia memohon peminat dan orang ramai untuk mendoakan kesejahteraan Nad supaya cepat sembuh dan kembali sihat. “Kami sebenarnya serba salah nak promosikan drama kami yang bakal ditayangkan di Astro Ria memandangkan keadaannya (Nad) yang tidak mengizinkan ketika ini.

“Tapi, saya bersama rakan selebriti serta pasukan produksi berikhtiar dengan melakukan solat hajat dan bacaan Yaasin supaya dia kembali sihat serta mendoakan yang terbaik untuknya.

“Dua minggu lepas dia ada berjumpa dengan saya. Ketika itu, keadaan dia okey saja, cuma nampaklah wajahnya sedikit letih dan stres. Tak sangka pula dia sedang menanggung kes4kitan dan rasanya dia pun tak tahu mengenai peny4kitnya itu,” katanya.

Terdahulu, pelakon gandingan Nad dalam drama Cina But4, Ungku Ismail menerusi Inst4gram Story miliknya memohon orang ramai mend0akan keadaan ibu tunggal dua anak itu yang kini dirawat di ICU.

Leave a Comment