“Hari tu bagi Barang kemas, tk heran rezeki kak km mengalir macam air” Ramai Puji Kak km tk ‘l0kek’ dengan keluarga

Dramatis popular Normah damanhuri seb4k apabila anaknya yang juga seorang usahawan, Kak KM menghadiahkan sebuah kereta jenis Honda yang dibeli secara tunai.

Menerusi satu perkongsian di laman Instagram, Kak KM atau nama sebenarnya Liana Rosli berkata dia sengaja melakukan kejutan tersebut sebagai tanda kasih sayang terhadap ibunya.

Menurut Kak KM, ibunya yang berusia 68 tahun itu ada menyatakan hasrat untuk membeli kereta sebelum dia mengambil keputusan untuk menunaikan sahaja impian orang tersayang.

“Tu yang mak nak, Kak KM bayar aje. Sayang mak sangat,” luahnya ringkas.

Rakaman berdurasi hampir seminit itu memaparkan dramatis berkenaan menang1s terharu apabila anaknya mengeluarkan cek bagi melakukan proses pembayaran sebanyak RM102,200 di sebuah pusat jualan kereta.

Meninjau di ruangan komen, rata-rata netizen memuji sifat pemurah Kak KM dan tidak lupa membahagiakan ibunya walaupun sibuk menguruskan perniagaan.

“Terbaik! Mendahulukan ibu”

” tu rezeki dia melimpah ruah sbb dia dahulu kan mak dia .. walau apa pun org ckp dia tak peduli . . ak suka cara kak km ni ngan family dia memang tak berkira”
“Terbaik sgt kak km…”

“Niee yg akk respect u. Sgt menyayangi dan menghormati bondanya. Love KM. Rezeki u sentiasa ade atas asbab menjaga bonda damanhuri dgn baik”
“Nmpk muda pkai gini kak km alhamdulillah seronok pt happy kan mak”
“semoga akak dimurahkan rezeki selalu”

“terbaik dia layan mak dia…..tu sbb
rezeki makin melimpah ruah family first”
“MasyaAllah adik bradik kak KM smua lawa2 eloookkk… maknya lagilah”

“Alhamdulillah tahniah kak km semoga satu masa sy juga direzekikn”
“respect jadi aku tak heran klu rezeki ko mcm air mengalir sb ko happy kan org keliling ko lagi2 mak yg melahir kan ko Km…congrts”

“Nampak kemass bila paki gini”
“Congrats kak km. Auto menangis tengok video kak km”
“Respek cara kak km gembira kan ibu nya terbaik kak km semoga murah rezeki lg”

“Salah 1 yang membuatkan rezeki kak km melimpah rah.. Selalu dahului mak dan keluarge die.. Salute”
“Sbb tu rezeki kk km murah.tgk dia jaga mak dia.masyallah . Bab jaga mak n kuaga dia harus di jadikan contoh.”

“Semoga Saya pun berpeluang bahagia Kan mak Saya mcm kak km”
“Alhamdulillah. Semoga
@lianarosli_official sekeluarga hdup dim lindungan Allah, diberi kesihatan yg baik & sentiasa dmurahkan rezki, Aaminnn.”

Selain kereta, Kak KM sebelum ini juga pernah menghadiahkan gelang emas besar dan sebuah rumah di kampung halaman kepada ibu tercinta”

Video :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by lianarosli (@lianarosli_official)

Sumber : OMM

DI SEBALIK kegembiraan berjaya membeli sebuah rumah lot banglo, usahawan sensasi Kak KM juga tidak terlepas daripada kecaman apabila dia dikatakan sengaja mempamerkan kemewahan di media sosial.

Enggan ambil pusing dengan kcaman netlzen itu, Kak KM atau nama sebenarnya Liana Rosli berharap apa yang dikongsi itu dapat memberikan inspirasi kepada orang ramai supaya berusaha lebih gigih dalam mencapai sesuatu impian.

“Syukur dengan rezeki yang diberikan. Tvhan mendengar doa saya selama ini. Kalau sentiasa berbuat baik pasti ada rezeki.

“Kalau ada yang tak suka tengok perkongsian saya itu, Cutup sahaja media sosial. Sejujurnya saya kongsi bukan untuk menunjuk-nunjuk tetapi mahu beri inspirasi supaya orang lain turut berusaha lebih kuat lagi untuk memiliki apa yang dihajati.

“Lihatlah dari sudut positif. Bersainglah secara sihat
untuk capai sasaran sendiri, bukan hanya sekadar kcam dan cakap kosong sahaja,” katanya kepada mStar.

Bagaikan tidak dapat lari daripada kecaman, anak kepada aktres veteran Normah Damanhuri ini berkata sudah lali dengan segala kata-kata burvk yang dilemparkan.

“Usahawan seperti saya ini memang selalu kena kecam. Tidak kisahlah apa orang hendak katakan, saya hanya lihat dari sudut positif. Semakin dikecam semakin ramai orang kenal produk saya.

“Sebenarnya orang yang selalu kcam inilah ada masalah cembvru. Apa salah sesekali ucap tahniah dengan kejayaan orang lain,” ujarnya.

Kak KM tak hirau kecaman orang. Bercakap tentang banglo mewah yang terletak di Ampang, Kuala Lumpur itu, Kak KM memberitahu urusan pembelian rumah dan tanah berharga RM5 juta itu sudah dilakukan sejak tahun lalu dan dia baharu sahaja menerima kunci rumah secara rasmi pada Ahad.

Kata Kak KM, dia akan melakukan proses ubah suai terlebih dahulu mengikut citarasa sendiri sebelum berpindah dan menetap di sana.

“Saya nak runtuhkan rumah tersebut dan bina sebuah rumah baharu. Saya tak suka nak tinggal di tempat yang pernah didiami oleh orang lain sebelum ini.

“Perancangannya mahu bina rumah dua tingkat dan mesti ada kolam renang. Apa yang penting adalah selesa untuk kami sekeluarga tinggal,” jelasnya.

Sumber : mstar

“Takvt Sangat Kena Santav, Rlmas yang kongsi gambar anak tapi tutup muka” Kak KM Persoalkan ‘Trend’ Tutup Muka Anak

Sejak kebelakangan ini kecoh segelintir artis yang baru bersalin dengan memuat naik gambar bayl tersebut, namun enggan mendedahkan wajah anak mereka.

Apabila diajukan soalan mengenai punca tidak mendedahkan wajah anak, ia adalah sebab bagi mengelakkan bayl mereka terkena penyaklt aln.

Kak KM akui rlmas dan tak faham tujuan kongsi gambar. Baru-baru ini, usahawan cantik kontroversi, Liana Rosli atau mesra disapa Kak KM meluahkan perasaan rimas dengan tindakan segelintir selebriti itu.

“Saya rimas dan tidak faham alasan berkongsi gambar anak selepas bersalin tetapi enggan mendedahkan wajah sebenar. Ada pula yang sengaja tunjuk gambar kaki atau tangan bayl saja,” kata kak KM.

Masa ham1l boleh kongsi pulak perkembangan
Tambah anak kepada pelakon veteran, Normah Damanharuri, dia pelik dengan sikap segelintir daripada mereka, di mana aktif berkongsi setiap perkembangan diri semasa hamil, tetapi bukan selepas bersal1n.

“Jika tempoh hamil boleh kongsi perkembangan diri, kenapa tidak selepas bersalin? Allah sudah kurniakan rezeki, tak salah untuk kongsikan kerana itu tanda kita bersyukur dengan pemberian oleh-Nya,”ujar Kak KM kepada mStar.

Apa yang penting niat kita. Pada masa yang sama, ibu kepada empat orang cahaya mata ini mengatakan ibu bapa di luar sana sepatutnya tidak perlu berasa bimbang untuk berkongsi wajah anak mereka kepada orang ramai, sekiranya niat kita baik.

“Apa yang penting adalah niat kita untuk berkongsi berita gembira dan bukannya berfikiran burvk.

“Saya dah lihat ramai yang tidak mahu berkongsi gambar anak sebab takvt terkena santav atau perbuatan j4hat orang lain. Kenapa perlu ada perasaan seperti itu kalau kita tidak buat salah?”jelasnya.

Mereka pun boleh doakan anak kita juga…
Jelas Kak KM, tidak menjadi kesal4han jika mendedahkan wajah anak tersebut kerana orang ramai boleh mendoakan kesejahteraan bayl tersebut.

Untuk rekod, Kak KM dan suaminya, Razman Ramli mempunyai empat orang cahaya, iaitu tiga perempuan dan seorang lelaki.

Sumber : OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Comment